15 Mart 2013 Cuma

Artificial Intelligence - Robotlar düşünür?


- Mavi peri bir robotu nasıl gerçek bir canlı çocuğa dönüştürebilir?

"Gel buraya insan çocuğu
Sulara ve tabiata
Bir periyle el ele
Çünkü dünya senin anlayabileceğinden

Daha çok gözyaşıyla dolu
Yolculuğun tehlikeli olacak,
ancak ödülüne paha biçilemez."
 

"Profesör Allen Hobby, Bir Robot nasıl İnsan Olur? Kitabında bir Mecha 'yı, Orga 'ya dönüştürecek güçten söz ediyor."

- Onu nasıl bulacağım?


"Onu bulmak çok kolay. Bizim Mavi Peri sadece bir yerde var. Dünyanın sonunda, aslanların ağladığı yerde. Rüyaların doğduğu yerde."

+ Pek çok Mecha dünyanın sonuna gitti ama hiç dönmedi. İşte bu yüzden dünyanın sonuna "Man-hattan" deniyor.

- Bu yüzden oraya gitmeliyiz.

+ Dur! Peki ya Mavi Peri gerçek değilse? Ya sihirse? Doğaüstü şeyler, evreni bir arada tutan ağdır. Orga'lar görünmeyen şeylere inanır.Türlerimizi ayıran şey bu tuhaflık. Ya o, elektronik bir parazitse ve yapay zekaların beyinlerine dadanmak için yapılmışsa? Bizden nefret ediyorlar. İnsanlar... Her şeyi yaparlar.

- Annem benden nefret etmiyor! Çünkü ben özel ve eşsizim. Çünkü daha önce benim gibi birisi olmadı. Ben de gerçek olunca annem bana kitap okuyacak, beni yatağıma yatıracak, beni dinleyecek, yanıma sokulacak ve her gün, yüz kez, beni sevdiğini söyleyecek.

+ Senin onun için yaptıklarını seviyor, tıpkı müşterilerimin, benim onlara yaptıklarımı sevmesi gibi. Ama seni sevmiyor David. Seni sevemez. Etten, kemikten değilsin. Kedi, köpek ya da kanarya değilsin. Özel olarak tasarlandın ve üretildin, hepimiz gibi. Yalnızsın çünkü senden sıkıldılar ya da yerine başka birini aldılar veya yaptığın ya da kırdığın bir şeye sinirlendiler. Bizi çok zeki, çok hızlı ve çok sayıda yaptılar. Onların yaptığı hataların cezasını çekiyoruz çünkü sonunda geriye sadece biz kalacağız. Bu yüzden bizden nefret ediyorlar. Bu yüzden burada kalmalısın. Benimle. 

- Hoşça kal Joe.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder